Странице

недеља, 30. новембар 2014.

Bullying / Nasilje u skoli

-Ovo je jedna od ozbiljnih tema o kojoj zelim da pricam.
Ovo se desilo svakome, bar jednom u zivotu.
Ili si bio/bila zrtva nasilja, ili si ti bio onaj koji je zadirkiva neku osobu.

Ako je slucaj ovo prvo, volim te. Volim te takvog kakav si, volim te sto si ostao hrabar (NEMAM ZIVACA DA PISEM HRABAR/HRABRA STALNO, OKEJ? Lenja sam, s'a reci). Zapamti da si dovoljno dobar, da si fantasticna osoba. Hvala ti sto ostajes hrabar u takvim situacijama, znam da je ovo problem mnogih. I ima jos mnogo ljudi koji imaju isti problem. 

Molim te, ucini nesto za mene.
Znam, ni ne poznajes me, ali molim te, sledeci put kada te budu udarili, zadirkivali ili zvali imenima: 

-suprotsavi im se. Molim te. Znam da si dovoljno jak da to uradis. ALI ZAPAMTI- nemoj i ti da postanes nasilnik. Nemoj da ih povredis. Ti bi najbolje trebao da znas kako je to kad te zadirkuju, kad ti se smeju i kad te prozivaju. 

-pokazi im da te ne dotice. Znam da boli, cuti sve ljude oko tebe kako pricaju o tebi. Kad cujes da te prozivaju. Kad te nazivaju imenima... Podigni glavu i nasmej se. Pokazi im da te njihove reci ne doticu. Znam da boli, ali ako im pokazes da te ne dotice, mozda i prestanu.

-reci nekome. Znam da je tesko, ali jos je teze kad drziz sve to u sebi. Reci roditeljima, nastavniku, kome god. Samo reci nekome ko moze da ti pomogne. Znam da mozda ne zelis da kazes nikome, da se bojis, ali veruj mi, niko ne moze da ti pomogne ako ne zna tvoj problem.

-voli sebe. Moras znati da si na kraju krajeva ti jedna divna osoba. Moras voleti sebe i znati da si dovoljno vredan. Da si bolji od njih. Moras znati da njihove reci ne znace nista.

Ako je slucaj druga opcija, molim te, prestani.

-Mozda radis ovo ne namerno. Mozda si iz sale rekao drugu/drugarici nesto, sto su mozda shvatili ozbiljno. Znam da ne treba lagati drugove, ali ne treba ih ni uvrediti. Ako imas nesto da kazes, probaj to da kazes na lep nacin. Probaj otvoreno da porazgovaras sa tom osobom, umesto da joj kazes nesmotreno i povredis je. 

-Mozda cak i radis ovo namerno. U redu, verujem da si u dubini duse dobra osoba. Mozda radis to zato sto si nesiguran u sebe, pa zelis da i drugi budu nesigurni. Mozda si ljubomoran, besan, tuzan... Ne znam, stvarno ne znam. Mnogo stosta moze da se desi, a ja bas i nemam vremena da pisem do sutra.
Ali molim te, prestani. Stavi se u kozu druge osobe. Kako bi tebi bilo da svakodnevno trpis nasilje? Znam da je odgovor "ne bas najbolje". Veruj mi, mozda ne znas kakve sve posledice moze da ima to tvoje "zafrkavanje" ali veruj mi, nisu dobre. Osoba moze da postane depresivna, nesigurna u sebe, moze da pocne da veruje u sve sto mu kazes, da se oseca bespotrebno, jadno i nezeljeno, i moze, u najgorem slucaju, da se ubije. Da, to moze da se desi.
I ako ne znas, ti mozes biti odgovoran za njegovu smrt. I ako neko, bilo ko, ima dokaze, mogu i na sud da te odvedu. Veruj mi, desava se.
Zato molim te, nemoj vise to raditi. Molim te.
---
Znam da je mozda ovo sada bilo predugacko, ali ovo je stalno prisutan problem koji je redovan u drustvu. Morala sam da pisem o tome.

Hvala na citanju,

Love, Anon.

2 коментара:

  1. Neverovatan stil pisanja. Podižeš svest o ovom vidu nasilja. Savršeni saveti. Bar dvoje (ako ne i više) od sutra neće imati problem sa ovim, sigurna sam. Jedva čekam novi post. Opsesija, definitivno sam postala zavisnik ovog bloga. Reči su suvišne..

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala mnogo, bas me je usrecio sad tvoj komentar ne mogu ti recima opisati, pogotovo sto pratim tvoj blog vec duze vreme :) Hvala ti♥

      Избриши